„ A macik mindig minden körülmények között –legyenek
bármennyi évesek is, azt sugallják: minden a lehető
legnagyobb rendben van.”
/Ismeretlen szerző/
Az évszakváltással gyermekeink is elérték a középső csoportos kort, ami által figyelmesebbek, egymás felé elfogadóbbá és nyitottabbá váltak.
A „kezdetleges” barátságokat, a közösségi érzést, az egymáshoz való alkalmazkodást különböző játéktevékenységekkel, közös élmények megélésével, az ünnepek hangulatának ráhangolódásával, megélésével erősítjük.
Tevékenységeink között hangsúlyos helyen szerepel a JÁTÉK, ami minden napnak a mozgatója, mely segíti az egészséges személyiségfejlődés alakulását. A játékban megélt élmények lehetőséget adnak az ismeretek szélesebb körű bővítésében, a képzelet és a kreativitás kibontakoztatásában.
Személyiségünkből adódóan az érzelmi nevelés hangsúlyossága számunkra nagyon fontos, a bizalom, az őszinteség, a szeretet és annak kimutatása egymás felé. A gyermekek otthonról hozott saját tapasztalásaikra, személyes élményeikre alapozva tervezzük és kínáljuk fel a napi tevékenységeiket, amely által a gyermekeink játékos cselekedtetéssel örömteli élményhez jutnak.
A mese világa elvarázsolja a gyermekeket, színesíti a fantáziájukat, képzeletvilágukat, a gondolkodásukat, a szókincsüket és érzelemben gazdagabbá válhatnak általa.
A zene szeretetére nevelés kora gyermekkorban kell, hogy beépüljön a hétköznapokba, az érzelmi nevelés szerves részeként a hangszeres zene élménye a sokrétű zenei eszköz, ami maradandó élményt varázsol a mindennapokban a csoport életébe.
A környezeti nevelésen belül a természethez fűződő pozitív viszony alakítása, az állatok ismerete, szeretete, a növények gondozása, az ünnepek megélése /ráhangolódás/ a fenntarthatóság szemléletének megalapozása ad lehetőséget arra, hogy gyermekeink saját tapasztalásaik által csodálkozzanak rá a környezet szépségeire.
Óvodapedagógusok
Franó Andrea és Bajusz Luca
Dajka
Bodnárné Kató Magdolna